Waarom wandelen?

Wandelen is gezond!

Wandelen is goed voor alles zowel fysiek als mentaal. Je hart, bloedvaten, bloedruk, cholesterol, botten en spieren, gewicht en conditie ze gaan er allemaal op vooruit. Wandelen kan op veel plaatsen, ook nu tijdens de lockdown.
Je kunt gewoon je huis uitlopen en gaan. Je kunt ook in een groepje wandelen of een echte wandelroute lopen. Er zijn ook wandelreizen en wandelclubs.

Wandelen is gratis, je hebt er alleen goede schoenen voor nodig, het is voor iedereen jong en oud en voor alle condities, want je past je tempo aan aan je eigen mogelijkheden. 

Als je stevig doorwandelt loop je ongeveer 6 à 7 kilometer per uur. Gemiddeld loopt een wandelaar 5 kilometer per uur, je verbrandt dan ongeveer 240 kilocalorieën. Maar wat ik belangrijker vind is dat je relaxter thuiskomt dan toen je wegging. Je komt tot rust, je voelt je fitter en energieker, de buitenlucht is goed tegen depressiviteit. Want je maakt o.a. serotonine aan, dit wordt ook wel het gelukshormoon genoemd. Dus wandelen maakt Happy!
En.....

- Wandelen verlaagt het risico op diabetes
- Wandelen is goed voor hart- en bloedvaten
- Wandelen is goed voor je nachtrust
- Wandelen verbetert je conditie
- Wandelen versterkt je botten en spieren

Deze apps zijn inspirerend:
Ommetje, FigureRunning, Stappenteller, WandelZapp en Strava.

De ANWB heeft per provincie tips over cultuur in de natuur:
www.anwb.nl/wandelen/
www.anwb.nl/eropuit/dagje-uit/tips/cultuur-in-de-natuur

Wil jij ook aan de wandel? Ik loop graag een stukje met je mee.

Kijk op deze website voor mogelijkheden, heb je vragen of ideeën dan hoor ik het graag.

Petralemans@ziggo.nl 06-38824988

Volg mij ook op Facebook: https://www.facebook.com/loopmetmemee

of https://www.facebook.com/YogaRijswijk

of https://www.facebook.com/petra.lemansbakker